perjantai 3. tammikuuta 2014

Maalla kylässä, shoppailua ja uusivuosi

Olin joulun jälkeen kyläilemässä vanhassa kodissa. Siellä oli ihan perus siistiä. Sellaista kun lapsiperheeltä voi olettaakkin. Torkahdinkin pikku hetkeksi miehen hommaamaan löhötuoliin. Lapset hääräili omiaan. Tytär oli NIIIN söpö kun hän veti paidan päähän hupuksi, villatakin päälle, joululahjaksi saadut prinsessa kengät jalkaan ja alkoi imuroida joululahjaksi saamallaan imurilla ♥ Irvisti vielä päälle omaan vekkuliin tyyliinsä ♥ Siitä olisi pitänyt saada kuva! Katseltiin me Late lammastakin, silloin taisinkin torkahtaa.

Olin äitini kanssa kaupassa katselemassa ale vaatteita itselleni. Kyllähän sitten löysinkin 2 t-paitaa, yökkärin ja yhden aivan ihastuttavan tunika/hameen. Löysin siis sitä mitä etsinkin. Käytiin samalla säästä&punnitse kaupassa missä on ihan hirveä valikoima kaikkea luonnon tuotteita kuteen pähkinöitä, kuivattuja hedelmiä, kuivattuja marjoja, jogurtti ja suklaa päällysteisiä pähkinöitä, hedelmiä ja marjoja, maustettuja riisejä, kaikenmaailman myslejä, paljon eri tee lajeja, eko saippuoita jne. aivan loistava kauppa! Juuri yksi hyvä ystävä pääsi sinne töihin kun se juuri vasta avasi ovensa. Ne herkut vie kyllä voiton kaupan karkeista! Äitinikin ihastui kauppaan.

Sain veljeni kylään joulun jälkeen muutamaksi päiväksi ja Riikka sai ruotsin serkkunsa jouluna ja toisen serkuista uudenvuoden yli. Veljeni lähti kotiin viettämään uuttavuotta. Uutenavuotena olin kotona. Äitini piipahti päivällä käymässä ja illalla tässä oli Riikka, Riikan serkku ja äiti ja vielä yksi ystävä, joka teki meille iltapalaksi sushia! Hänellä oli vielä syntymäpäiväkin! Mepä olimmekin Riikan kanssa yllätykseksi leivottu hänelle kakku, josta hän oli hyvin iloinen ja saatiin paljon kehuja mausta. Makuna oli minttusuklaa. Sushi oli muuteen parempaa kuin yhdenkään raflan sushi mitä olen syönyt, vaikken olekkaan kuin parissa paikassa syönyt. Valettiin myös tinaa ennen puoltayötä. Minun tinani (Riikan äiti tulkitsi selvännäkijän ominaisuuden omaavana ihmisenä) lupaili vaiherikasta vuotta. Paljon ylä ja alamäkiä, paras kuukausi oli kesäkuu ja yleensäkin kiva kesä luvassa. Tinoistani löytyi myös linnunpesä, Aladinin taikalamppu, joku tyyppi haarniskan sisällä ja joku röpelöinen möykky mikä kuulemma kuvastaa mun syöpääni. Se on kokoajan läsnä, mutta ei hallitse mun elämääni. Se on enemmän taka-alalla. Tinojen valamisen jälkeen lähdettiin kiireellä kaupunkiin autolla katsomaan raketteja. Mutta kyllä oli köyhää! Ei ristin sielua missään. Puolenyön aikaan sentään löydettiin jokunen ihminen nummevahesta ja jäätiinkin siihen katsomaan raketteja, mutta ei niitä montaa näkynyt!! Vielä viimeksi kun olen ollut kaupungissa niin kun olen odottanut poikaa 4 vuotta sitten niin kaupunki oli tupaten täynnä ihmisiä ja raketteja jokapuolella! Tänävuonna ei ollut edes kaupungin ilotulitusta kun hyvin menevällä kaupungilla säästetään. Siis huh huh! Siitä kun lähdettiin niin ne muutamat ihmiset jotka oli liikkeellä olivat menossa baariin. Vietiin Riikan äidin kanssa muut baariin ja itse suunnattiin nukkumaan.

Mieheni lupasi tulla uutenavuotena lasten kanssa käymään. Kuulemma, jos ei iltaa viettämään niin ainakin jokatapauksessa käymään. Vaan eipä tullut :( Eipä tainnut hän tajuta miten paljon se olisi minulle merkinnyt. Heidän päivänsä ei ollut ilmeisesti mennyt ihan putkeen.

Mun tinat. Päällimmäisenä koko vuosi. Alla vasemmalta oikealle, linnunpesä, taikalamppu mistä puuttuu kahva, haarniska tyyppi ja mun syöpä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti